نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس های صنعتی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هریک برای کاربرد خاصی استفاده می شود؛ دسته بندی کلی گیربکس صنعتی شامل انواع زیر می شود:

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال (در 4 نوع شافت مستقیم، آویز، بول هلیکال (پینیون کراونویل)، شافت موازی یا قورباغه ای)
گیربکس خورشیدی

1) با کوپل کردن دو گیربکس (از یک نوع یا انواع مختلف) می توان به نسبت تبدیل های بالاتری نیز دست یافت.

به عنوان مثال کوپل کردن دو گیربکس حلزونی، دو گیربکس شافت مستقیم و یا یک گیربکس شافت مستقیم با یک گیربکس بول هلیکال، از ترکیب های رایج و پر کاربرد در صنعت می باشد. در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله نسبت تبدیل گیربکس حلزونی را نیز مطالعه فرمایید.

2) گیربکس صنعتی می تواند به صورت سفارشی ساخته شود و در این صورت ممکن است پارامترهای درخواستی کاربر، خارج از محدوده جدول فوق باشد. در چنین شرایطی طراحی و محاسبات انجام می گیرد و بنا به سفارش مشتری کاملا شخصی سازی می شود.

3) صدای گیربکس صنعتی به نوع روغن دنده (واسکازین)، میزان روغن و کیفیت روغن، کیفیت تولید دنده (شامل آبکاری، عملیات حرارتی، سنگ زنی) بستگی دارد. لذا ممکن است برای گیربکس های مختلف میزان صدا خارج از حد تعیین شده نرمال باشد.

4) اساسا گیربکس های صنعتی برای اتصال با الکتروموتور صنعتی طراحی و تولید می شوند. اما امکان اتصال با سرووموتور یا استپ موتور نیز وجود دارد. در این صورت یا توسط کارخانه و یا به صورت دیگر باید ورودی گیربکس برای اتصال به سرووموتور تغییر یابد و سازگار شود.

5) اتصال الکتروموتور و گیربکس صنعتی به دو صورت امکان پذیر است:

کوپل مستقیم با استفاده از انواع کوپلینگ
استفاده از تجهیزات انتقال دور (مثل تسمه-پولی یا دنده-زنجیر)

منبع: 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

چرخ دنده هلیکال یا چرخ دنده مارپیچ، بیشترین تنوع را در میان همه چرخ دنده های صنعتی دارد و در انواع گیربکس هلیکال استفاده می شوند. این چرخ دنده ها برای پیکربندی های موازی و شفت مستقیم به کار می روند. دندانه های چرخ دنده هلیکال به صورت مارپیچ و زاویه دار به سمت صفحه چرخ دنده، کنار یکدیگر قرار گرفته اند. هر جفت چرخ دنده هلیکال از یک چرخ دنده با دندانه های زاویه دار به راست و یک چرخ دنده با دندانه های زاویه دار به چپ تشکیل شده است؛ درگیر شدن دندانه ها با یکدیگر به صورت تدریجی است و از انتهای یک دنده شروع می شود و به تدریج و با چرخش چرخ دنده، گسترش می یابد تا دو دنده به صورت کامل با یکدیگر درگیر شوند.

با توجه به اینکه تماس دندانه ها با یکدیگر به صورت تدریجی اتفاق می افتد و کل دندانه ها به یکباره با هم درگیر نمی شوند، صدای بسیار کمتری نسبت به سایر چرخ دنده های صنعتی دارند؛ همچنین اعمال فشار و ضربه به دندانه ها و لقی چرخنده ها نیز کمتر خواهد بود. در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله لقی در گیربکس صنعتی را مطالعه فرمایید. بزرگترین مزیت چرخ دنده های هلیکال، راندمان بالای آن ها است؛ با این حال، طراحی این چرخ دنده ها نسبت به سایر مدل ها دشوارتر بوده و در نتیجه هزینه بیشتری نیز دارد. معمولاً زاویه دندانه ها نسبت به صفحه چرخ دنده هلیکال، 15 تا 30 درجه است و بار محوری رانشی زیادی تولید می کنند؛ بنابراین باید از بلبرینگ های تماس زاویه ای برای مهار بار محوری این چرخ دنده ها استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله گیربکس مارپیچ را مطالعه فرمایید.

چرخ دنده مخروطی یا بول هلیکال
چرخ دنده های مخروطی، روی صفحه ای مخروطی شکل قرار گرفته اند و برای انتقال نیرو بین دو شفت متقاطع استفاده می شوند؛ زاویه محورهای این چرخ دنده ها معمولاً 90 درجه است اما در زوایای دیگر نیز عملکرد کاملاً خوبی دارند. در این نوع چرخ دنده، به چرخ دنده مخروطی کوچک تر، پینیون نیز می گویند. همچنین این چرخ دنده ها را با نام چرخ دنده 90 درجه نیز می شناسند و بیشتر در گیربکس بول هلیکال از آن ها استفاده می کنند. انواع چرخ دنده های مخروطی به شرح زیر است:

چرخ دنده مخروطی مستقیم
چرخ دنده مخروطی مارپیچی یا اسپیرال
چرخ دنده مخروطی میتر
چرخ دنده مخروطی تاجی
چرخ دنده مخروطی زیرول
چرخ دنده مخروطی هیپوئید

https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/257/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%BE%DB%8C%DA%86%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%B7%DB%8C

 



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

پمپ وکیوم روغنی تک‌مرحله‌ای
پمپ وکیوم روغنی دومرحله‌ای
در پمپ وکیوم روغنی تک‌مرحله‌ای، از یک مجموعه روتور و پره و در دومرحله‌ای از دو سری روتور و پره استفاده شده است. در نوع دومرحله‌ای در ابتدا تا فشارهای متوسط عمل کاهش فشار انجام شده و سپس در مرحله دوم با مکش بیشتر خلا بیشتری را ایجاد می‌کند.

قیمت پمپ وکیوم روغنی
پمپ وکیوم روغنی مانند سایر انواع پمپ دارای ظرفیت مشخص و اندازه‌های متفاوتی است. میزان ظرفیت مکش، توان الکتروموتور، قطر دهانه، تعداد مراحل خلاسازی و برند در قیمت پمپ وکیوم روغنی تأثیرگذار است.

تاثیر ظرفیت مکش در قیمت پمپ وکیوم روغنی
ظرفیت مکش یا مقدار حجم هوای قابل مکش توسط پمپ وکیوم روغنی در مدل‌های مختلف آن متفاوت است. اینکه پمپ وکیوم روغنی چقدر توانایی خلاسازی در زمان مشخص دارد در قیمت پمپ وکیوم روغنی موثر است.

تاثیر توان الکتروموتور در قیمت پمپ وکیوم روغنی
توان الکتروموتور به طور مستقیم در توانایی خلاسازی پمپ وکیوم روغنی تاثیر دارد و از آن طرف در یک نوع و برند خاص، با داشتن توان بیشتر قیمت پمپ وکیوم روغنی نیز افزایش می‌یابد.

تاثیر قطر دهانه در قیمت پمپ وکیوم روغنی
با افزایش قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ وکیوم روغنی، ظرفیت و گنجایش خلاسازی نیز افزایش یافته و بر قیمت نهایی موثر است.

تاثیر تعداد مراحل در قیمت پمپ وکیوم روغنی
تعداد مراحل پمپ وکیوم روغنی در میزان فشار خلا تولیدی اثرگذار است. پمپ وکیوم دومرحله‌ای قابلیت تولید خلا عمیق‌تری و با دقت بالاتری است؛ بنابراین از قیمت بالاتری برخوردار است.

تاثیر برند در قیمت پمپ وکیوم روغنی
شرکت سازنده پمپ وکیوم روغنی و کیفیت ساختی که ارائه می‌دهد در قیمت ارائه شده موثر است. شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند. از جمله برندهای خارجی تولیدکننده پمپ وکیوم روغنی می‌توان به هامر، والو، ایپک و جویسان اشاره کرد. همچنین دزپارت و مریک دو برند ایرانی تولیدکننده وکیوم روغنی هستند. جهت دریافت قیمت وکیوم روغنی برندهای مختلف با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید پمپ وکیوم روغنی
در هنگام خرید پمپ وکیوم روغنی باید به پارامترهایی نظیر ظرفیت مکش و فشار خلا نهایی مورد نیاز توجه کرد. از آنجایی‌که محصولات تقلبی برای وکیوم روغنی در بازار زیاد وجود دارد، خرید از یک فروشگاه مورد اطمینان و معتبر اهمیت پیدا می‌کند. کالاصنعتی مفتخر است با داشتن سابقه زیاد، نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین نمایندگی بسیاری از برندها، خرید پمپ وکیوم روغنی را برای مشتریان عزیز آسان کند.

جدول تبدیل واحد فشار و دبی در پمپ های وکیوم
دو پارامتر فشار و ظرفیت مکش خلا (دبی) در پمپ های وکیوم روغنی اهمیت دارد، اما سازندگان مختلف پمپ وکیوم در کشورهای مختلف همچنین بسیاری از مصرف کنندگان آن از واحدهای مختلفی برای فشار و دبی استفاده می کنند. در جداول پایین مقدار نسبت واحدهای فشار و دبی آورده شده است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2869/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86%DB%8C

 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قبل از پرداختن به موضوع زمان تعویض ستاره مثلث بد نیست با سربندی های ستاره و مثلث آشنا شویم. الکتروموتور های سه فاز از سه کلاف (سیم پیچ) تشکیل شده اند که دو سر هر کلاف از تخته کلم یا محل قرارگیری ترمینال های موتور برای اتصال به برق سه فاز بیرون آمده اند؛ پس در نتیجه هر موتور سه فاز دارای شش ترمینال هست که با نام های U1,V1,W1,U2,V2,W2 نام گذاری می شوند.

مشخص است که هر یک از ترمینال های هم نام، سر و ته یک کلاف هستند، به عنوان مثال U1 و U2 سر و ته یک سیم پیچ در موتور است و به همین صورت برای دیگر ترمینال ها داریم. در صورت مشخص نبودن نام ترمینال های موتور میتوانید از مولتی متر هم استفاده کنید.

روش اتصال ستاره مثلث بسته به نوع موتور و نیازهای سیستم، انتخاب می‌شود.معمولا با توجه به نوع بار و گشتاور حرکتی مورد نیاز، الکتروموتورها با اتصال ستاره راه اندازی شده و بدنبال آن جهت افزایش گشتاور به حالت مثلث سوئیچ میشوند. برای اتصال و راه اندازی موتور کافی است ترمینال های U1,V1,W1 را به ترتیب به فاز اول، دوم و سوم وصل کرده و سه سر دیگر را به صورت شکل های زیر وصل کنید تا اتصال ستاره یا مثلث شکل گیرد.

ستاره و مثلث

با توجه به شکل بالا اگر سه سر U2,V2,W2 و یا U1,V1,W1 را اتصال کوتاه کنیم سربندی ستاره و اگر انتهای هر کلاف را به ابتدای کلاف بعدی وصل کنید سربندی مثلث می شود.

سربندی ستاره و مثلث در الکتروموتور

محاسبه جریان موتور در حالت ستاره مثلث
اتصال ستاره و اتصال مثلث دو روش سیم بندی موتور در سیستم سه فاز است. در اتصال ستاره، ولتاژ خط برابر با ۳√ برابر ولتاژ فاز است و جریان خط و جریان فاز با هم برابرند. اما در اتصال مثلث، ولتاژ خط برابر با ولتاژ فاز است و جریان خط ۳√ برابر جریان فاز است. اگر امپدانس هسته را برابر Z در نظر بگیریم، جریان فاز در اتصال ستاره ۳۳ درصد جریان فاز در اتصال مثلث است. بنابراین، با اتصال ستاره، موتور با جریان کمتری راه اندازی می شود و گشتاور راه اندازی موتور نیز کاهش می یابد.

برای محاسبه جریان موتور در حالت مثلث، از رابطه زیر استفاده می‌کنیم:

I_line = √3 * I_phase

در این رابطه، I_line نشان دهنده جریان خط است و I_phase نشان دهنده جریان فاز است. بنابراین، در حالت مثلث، جریان موتور برابر با جریان فاز ضربدر جذر سه خواهد بود.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث
استفاده از روش مدار ستاره مثلث با تایمر از پرکاربرد ترین روش ها برای محدود کردن جریان راه اندازی است. در این روش با گذشت زمان مشخصی از تایمر که باید روی آن تنظیم کنید سربندی الکتروموتور از حالت ستاره به مثلث تغییر کرده و مشکلات ذکر شده جلوگیری می کند. در شکل زیر طریقه نصب تایمر ستاره مثلث آمده است.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث

در ادامه ی این مقاله قصد داریم زمان تغییر سربندی ستاره به مثلث را تعیین کنیم.

مراحل سربندی از ستاره به مثلث
برای اینکه سر بندی ها از ستاره به مثلث برود لازم است تا سه مرحله طی شود که این مراحل به صورت زیر است:

منبع تغذیه به طور کامل قطع شود.
اتصالات ترمینال های کلاف موتور به حالت مثلث بسته شود.
مجددا منبع تغذیه وصل گردد.
مشخص است که انجام این مراحل در عمل امکان پذیر نمی باشد و باید تغییر سربندی از ستاره به مثلث در کسری از ثانیه و اتومات انجام گیرد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم این سر بندی ها را تغییر دهیم نیاز به سه عدد کنتاکتور داریم و برای اینکه مشخص کنیم پس از چه مدت زمانی سربندی ها از ستاره به مثلث تغییر پیدا کند نیاز به یک تایمر خواهیم داشت.

شکل زیر، نقشه مدار قدرت ستاره مثلث با استفاده از سه کنتاکتور است که در آن KM1 کنتاکتور اصلی، KM2 کنتاکتور ستاره و KM3 کنتاکتور مثلث می باشد.

سه فاز به کنتاکتور اول و از خروجی آن به U1,V1,W1 وصل می شود.
کنتاکتور دوم در ورودیشان به اتصال کوتاه می شود و خروجی آن به U2,V2,W2 متصل می گردد.
کنتاکتور سوم که به کنتاکتور مثلث معروف است ورودی آن به سه فاز و در خروجی به U2,V2,W2 وصل می گردد.

منبع: https://www.kalasanati.com/اخبار-و-مقالات/مقالات-برق-صنعتی-و-اتوماسیون/1657/مشخص-کردن-زمان-ستاره-مثلث

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

یکی از نکات بسیار مهم در خرید این وسیله از طریق وب سایت ها این است که افراد می بایستی خدمات پس از فروش و مدت زمان گارانتی آن ها را بررسی کنند و از آن ها اطمینان کامل حاصل فرمایند. علاوه بر این می توان گفت، امروزه خرید اینترنتی گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان به دلیل صرف وقت کمتر و هزینه ارزان تر، هواداران بسیاری دارد؛ چرا که افراد می توانند هنگام خراب شدن این وسایل به صورت اینترنتی از خدمات تعمیرکاران آن ها بهره مند شوند. لذا افراد می توانند برای خرید این وسیله علاوه بر در نظر گرفتن بودجه خود و فضای مورد استفاده از این وسیله، معیار های آن را که در چه سطحی می باشند در نظر بگیرند و این وسیله را با برترین کیفیت و برند و متناسب با فضای مورد نیاز خود را خریداری کنند و از خدمات پس از فروش آن ها به خوبی بهره مند شوند. برای خرید گیربکس صنعتی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

چنانچه گیربکس های حلزونی سری VF به صورت مداوم کار می کنند ، توصیه می شود که با کارشناسان ما در فروشگاه کالا صنعتی در تماس باشید و کلیه جزئیات کاربرد را اعلام کنید. از طرفی هم مطالبی را در مورد قیمت و خرید گیربکس شاکرین اصفهان، نحوه دریافت کاتالوگ گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC ، فروش گیربکس حلزونی سری VF/FC شاکرین و الکترو گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC ارائه می دهیم.

دسته بندی گیربکس VF شاکرین اصفهان
گیربکس سری VF شاکرین اصفهان به دو دسته تقسیم می شود که در زیر می توان با آنها آشنا شوید:

گیربکس نرمال یا پایه دار VF
گیربکس فلنچ دار VF/FC
محصولات پیشنهادی: خرید گیربکس MVF شاکرین
انواع گیربکس سری VF شاکرین
گیربکس حلزونی شاکرین اصفهان سری VF در 4 تیپ تولید و عرضه میشود از جمله :

گیربکس سری VF
گیربکس سری MVF
گیربکس سری VF/VF
گیربکس سری MVF/VF
گیربکس های تیپ 210 و 250 را پراکنده و موجب کاهش استهلاک و بالا بردن طول عمر سیستم می شود. جهت جا به جایی گیربکس ها و موتور گیربکس های 110 تا 185 پیچ های حلقوی تعبیه شده است.

گیربکس وی اف شاکرین اصفهان

گیربکس حلزونی شاکرین سری VF

مشخصات گیربکس VF شاکرین اصفهان
گیربکس شاکرین اصفهان سری VF جزء دسته گیربکس حلزونی هست. گیربکس های حلزونی سری VF دارای محور حلزونی از جنس فولاد آلیاژی بوده و سخت کاری شده تا بازدهی بهتری به وجود آورد. چرخ حلزون این گیربکس از جنس برنز ریخته گری و جنس پوسته برای مدل های 62 تا 250 از چدن سخت کاری شده و برای مدل های 30 تا 49 از آلومینیوم هست.

محصولات پیشنهادی: فروش گیربکس ایرانی
گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان
یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین نوع گیربکس ها، گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین اصفهان است که با توجه به مشخصات فنی و بسیار خوبی که دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لذا این مشخصات فنی بسیار خوب باعث ترغیب افراد و مشتریان برای خرید آن ها شده است. قدرت موتور این وسیله به گونه ای است که با کوچک و بزرگ شدن سایز آن تغییر می کند؛ یعنی موتور این وسیله با توجه به ابعاد و اندازه ای که دارد، قابلیت های مختلفی از خود به جای می گذارد.

مشخصات فنی گیربکس فلنچ دار شاکرین سری VF/FC
مشخصات فنی الکترو گیربکس حلزونی فلنچ دار شاکرین سری VF/FC به شرح زیر است :

مدل این گیربکس، VF/FC نرمال است.
اندازه و سایز آن ۶۲ است.
این گیربکس صنعتی از نوع حلزونی است.
چرخ دنده ها و پوسته این وسیله ترکیبی از جنس فولاد و آلومینیوم است.
گیربکس فلنچ دار شاکرین دارای چرخ دنده هایی برای کنترل حرکت موتور است که با کمک وسایل مشابه کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
مزایا و ویژگی های گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین
امروزه این مدل گیربکس با هدف انجام فعالیت های صنعتی از جمله صنایع مواد غذایی، صنایع سیمان، بسته بندی مواد و انتقال آن ها و ... طراحی و تولید شده است. لذا می توان گفت نقش این وسیله در صنایع، باعث محبوبیت بیشتر آن نزد مشتریان و کاربران شده است. از گیربکس حلزونی فلنچ دار، اکثرا برای دستیابی به هدف هایی نظیر: گشتاور و نیروی پایین، سرعت کمتر، گشتاور مشخص در سرعت های پایین و بالا و ... استفاده می کنند. به همین منظور افراد باید هنگام خرید این گیربکس ها، علاوه بر توجه به فعالیت های خود، محدودیت های آن را هم در نظر بگیرند و آن را متناسب با کار خود تهیه کنند. مسلما افراد به دلیل اینکه این نوع گیربکس دارای قدرت بسیار بالا است، می توانند نیروی بسیار بالایی را در اختیار بگیرند. ویژگی های مهم گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین عبارت اند از:

عمر مفید و طولانی در صورت نگهداری صحیح از آن
قدرت و نیروی گشتاور بسیار بالا
این وسیله به دلیل تنوع در ابعاد و سایز فضای کمتری را اشغال می کند.
داشتن ساختار ساده و قدرت موتور بسیار بالا
روش تعمیر و نگهداری بسیار آسان
این وسیله حین انجام کار هیچ گونه لرزش و سر و صدایی ندارد.
با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، از این گیربکس در انجام فعالیت های دیگری نظیر: ماشین آلات تراش کاری، کوره های صنعتی و ... استفاده می کنند. همچنین از خدمات بسیار آن، بهره مند می شوند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع گیربکس ها این است که شرکت های تولید کننده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید آن ها استفاده می کنند تا مشتریان از تولید شان رضایت کامل داشته باشند. از طرف دیگر واحد های فروش و شرکت های تولید کننده دارای کارشناسانی با تجربه جهت خدمات رسانی به کاربران می باشند و راهنمایی های لازم را در مورد مشخصات این وسیله به آن ها ارائه می دهند. لذا افراد می توانند با کارشناسان واحد های فروش تماس بگیرند و از قیمت گیربکس فلنچ دار VF/FC شاکرین اصفهان استعلام دریافت کنند تا این وسیله با توجه به بودجه خود خریداری کنند.

گیربکس وی اف اف سی شاکرین اصفهان

گیربکس VF/FC فلنچ دار شاکرین

نحوه کار
معمولا برای تمام گیربکس ها به ویژه برای انواع گیربکس VF توصیه می کنیم که توان مورد انتقال را به تدریج بالا ببرید و یا اینکه در ساعت های اولیه کار ، فقط 50 تا 70 درصد را اعمال کنید.

عددی که پس از VF ذکر مشود ، فاصله مرکزی محور حلزونن با مرکز چرخ حلزون گیربکس را نشان می دهد.
گیربکس های حلزونی با محور ورودی یک طرفه ارائه می شود.
گیربکس های حلزونی معمولا با محور خروجی تو خالی ارائه می شوند و طبق در خواست خریدار محورهای خروجی به صورت یک طرفه و دو طرفه قابل ارائه است.

منبع: 



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

بهیاب صنعت تجارت فردا با نام تجاری کالا صنعتی، یک فروشگاه اینترنتی کالاهای صنعتی است که باهدف تأمین نیاز کارخانه‌های تولیدی، سازندگان دستگاه‌های صنعتی و کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت در سراسر کشور تأسیس شده است. بهیاب صنعتی تجارت فردا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تأمین کالاهای صنعتی و با بیش از 50 پرسنل، توانسته اعتماد مشتریان خود را در سراسر کشور جلب کند و به یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای صنعتی در ایران تبدیل شود.

خدماتی که مجموعه بهیاب صنعت تجارت فردا ارائه می‌دهد شامل خریدوفروش انواع الکتروموتور، گیربکس صنعتی، انواع پمپ‌های کشاورزی و صنعتی، اینورتر، موتور ویبره، هواکش صنعتی، دمنده و مکنده‌های صنعتی، تجهیزات ابزاردقیق و … است.

بهیاب صنعت تجارت فردا به‌واسطه شهرت و اعتباری که نزد تأمین‌کننده‌ها دارد با برندهای معروف و معتبر مانند زیمنس، موتوژن تبریز، الکتروژن، شریف اصفهان، سهند، پمپ لئو، منتظری، پنتاکس و … همکاری دارد و توانسته نمایندگی انحصاری این کالاها را به عهده بگیرد. از ویژگی‌های شاخص و مهم بهیاب صنعت تجارت فردا می‌توان به همکاری با کارشناسان فروش متخصص با تحصیلات دانشگاهی مرتبط در زمینه صنعت دانست که هدف اصلی این است که بتواند با ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان آن‌ها را در انتخاب و خرید محصول موردنظر یاری کند.

انواع کالاهای موجود در کالاصنعتی

چه کسانی به کالا صنعتی اعتماد کرده‌اند؟
کالا صنعتی به‌واسطه امکاناتی که برای خریداران و همچنین کیفیت بالای ارائه خدمات دارد، توانسته با بسیاری از شرکت‌های مطرح کشور همکاری داشته باشد که می‌توانید با مشتریان کالا صنعتی بیشتر آشنا شوید.

چرا باید به کالا صنعتی اعتماد کرد؟
یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد در خرید آنلاین، مشاوره قبل از خرید، پشتیبانی پس از فروش و دریافت کالا است. تیم بهیاب صنعت تجارت فردا باتوجه‌به آشنایی کامل به دغدغه‌های مشتریان توانسته این نیاز را برآورده کند تا بتواند خدمات باکیفیت را به مشتریان ارائه دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

تنوع محصولات: بهیاب صنعت تجارت فردا طیف گسترده‌ای از کالاهای صنعتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که کاربران می‌توانند سبد محصولی خود را تکمیل کنند.
کیفیت محصولات: بهیاب صنعت تجارت فردا محصولات خود را از معتبرترین تأمین‌کنندگان داخلی و خارجی تهیه می‌کند و محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
قیمت مناسب: بهیاب صنعت تجارت فردا آخرین فروشگاهی است که از آن بازدید خواهد شد. چرا که به‌واسطه حذف عوامل واسط قیمت محصولات در پایین‌ترین حالت خود وجود دارد.
خدمات پس از فروش: بهیاب صنعت تجارت فردا در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات خریداری شده، با تیم ارتباط با مشتریان، مشکل را دراسرع‌وقت برطرف خواهد کرد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/516/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

5 مورد از نشانه های خرابی الکتروموتورها که نسبت به سایر موارد احتمال وقوع بیشتری دارند، در ادامه بیان می شود:

عدم شروع به کار الکتروموتور
عدم شروع به کار الکتروموتور یا اصطلاحاً اگر موتور راه نیافتد، ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی منبع تغذیه، آسیب در سیم کشی یا نقص در مکانیزم راه اندازی موتور باشد. در صورت بروز این مشکل حتماً موارد زیر را در عیب یابی الکتروموتور مورد بررسی قرار دهید:

اتصالات برق (احتمال قطعی اتصالات)
وضعیت یاتاقان ها (احتمال مالیده شدن روتور به استاتور)
فیوز یا کلید خودکار (احتمال قطعی)
خازن (ممکن است خازن مناسب توان الکتروموتور نباشد)
داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار
داغ شدن موتور و یاتاقان

داغ شدن موتور و یاتاقان ها تحت بار یکی از مشکلات رایج در انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز است و در اثر عواملی مانند اعمال بار بیش از حد روی موتور، خرابی عایق های حرارتی و یا نقص در سیستم خنک کننده الکتروموتور به وجود می آید. گرمای بیش از حد موتور می تواند منجر به آسیب دیدگی آن و یا خطر آتش سوزی گردد، بنابراین باید فوراً علت آن شناسایی و اقدامات لازم برای عیب یابی الکتروموتور صورت گیرد. وقتی حرارت موتور تحت بار افزایش می یابد، باید موازی یا سری بودن دو نیمه فاز اصلی را در ولتاژ 110 و 220 ولت چک کنید؛ در بیشتر مواقع اتصال غلط و سربندی اشتباه، موجب داغ شدن و آسیب دیدگی دینام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سربندی الکتروموتور، پیشنهاد می کنیم مقاله آزمایش سیم پیچ و سربندی الکتروموتور تک فاز را مطالعه فرمایید.

به طور کلی باید الکتروموتور را متناسب با ظرفیت مورد نیاز انتخاب نمود؛ حال اگر موتور متناسب با توان مد نظر است می توانید با بررسی موارد زیر حرارت غیر معمول الکتروموتور را ریشه یابی کنید:

مناسب بودن دمای محیط و تهویه اطراف آن
تمیز بودن پوسته الکتروموتور برای انتقال حرارت؛ در این راستا مقاله ملاحظات مربوط به تمیز کردن و شستشوی الکتروموتور را بخوانید.
بررسی سیستم خنک کننده الکتروموتور
میزان جریان راه اندازی و وضعیت تجهیزات اضافه بار
بررسی عیوب، عدم تراز بودن، سایش فن یا روتور، خمیدگی شفت، آسیب دیدگی یاتاقان ها و ... که باعث افزایش اصطکاک و در نتیجه افزایش دمای کارکرد سیستم می شوند.
ولتاژ فازها و تقارن آن ها
وضعیت استاتور
بررسی عیوب الکتروموتور

لرزش بیش از حد موتور
لرزش بیش از حد موتور نشانه ناهماهنگی اجزای آن و یا اعمال بار نامتعادل به دینام است؛ علاوه بر این ممکن است نشانه ای از فرسودگی یاتاقان ها یا شل بودن پیچ و مهره های نصب الکتروموتور باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور و تجهیزات مرتبط با آن باید فوراً به این مشکل نیز رسیدگی شود.

شتاب گیری کند الکتروموتور
اگر با شتاب گیری کند الکتروموتور مواجه هستید و یا به طور کلی موتور کار نمی کند، می توانید بر اساس فلوچارت زیر به عیب یابی الکتروموتور پرداخته و قسمت های مختلف آن را بررسی نمایید.

سوالات عدم راه افتادن الکتروموتور

صدای غیر معمول موتور و یاتاقان ها در هنگام کار
انواع بیرینگ ها

در صورتی که متوجه صدای غیر معمول موتور و یاتاقان ها در هنگام کار مانند صدای ساییدن، جیغ یا خراش یا کوبیدن شدید، به احتمال زیاد یاتاقان های موتور دچار مشکل شده اند. هنگامی که موتور سر و صدای زیادی تولید می کند می توان مانند حالت قبلی یکسری نکات را به ترتیب بررسی کرد تا منشأ صدا و نویز تشخیص داده شود. بنابراین برای عیب یابی الکتروموتور باید موارد زیر را چک کنید:

تجهیزات انتقال قدرت الکتروموتور مانند تسمه، پولی و کوپلینگ ها را بررسی نموده و در صورت نیاز تعویض کنید.
وضعیت اتصالات و نصب موتور و میزان سفتی پیچ های محل اتصال آن را بررسی نمایید.
تراز بودن الکتروموتور و بررسی وضعیت اتصال موتور و شفت ها
بررسی تماس روتور و استاتور؛ اگر روتور و استاتور با یکدیگر در تماس هستند باید با تعمیر یا تعویض یاتاقان، هم مرکز شوند.)
چک کردن یاتاقان ها و روغنکاری آن ها در صورت نیاز
متقارن بودن ولتاژ فازها و سه فاز کار کردن الکتروموتور
همچنین اگر یاتاقان ها سر و صدای زیادی دارند یا بیش از حد داغ می شوند، باید اقدامات لازم جهت عیب یابی الکتروموتور انجام گیرد؛ از جمله:

نحوه بارگذاری (میزان اضافه بودن بار روی بیرینگ ها بررسی شود) و در صورت اضافه بار، تمهیدات لازم انجام گیرد. (حذف اضافه بار یا استفاده از الکتروموتور مناسب)
نا میزان بودن و خمیدگی شافت ها که باعث ایجاد فشار روی یاتاقان ها می شود را بررسی کنید.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1843/%D8%B9%DB%8C%D8%A8-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B2

 



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

قبل از صحبت در مورد کوپلینگ دنده‌ای، ابتدا کوپلینگ را به طور کلی معرفی می‌کنیم. در ساده‌ترین تعریف، کوپلینگ یک انتقال دهنده قدرت است. کوپلینگ ها به عنوان اجزای اتصال بین هر دو شفت عمل می‌کنند. نوع پیچیدگی اتصال، قدرت قابل انتقال و میدان عملیاتی همگی نقش بسزایی در مجموعه نوع کوپلینگ دارند. کوپلینگ های دنده‌ای در دسته کوپلینگ های انعطاف پذیر قرار می‌گیرند و می‌توانند گشتاورهای بسیار بالایی را رله کنند. کوپلینگ وسیله‌ای مکانیکی است که برای اتصال انتهای قطعات یا اجسام مجاور عمل می‌کند. کوپلینگ هایی که به عنوان کوپلینگ های دنده‌ای شناخته می‌شوند، نوعی از کوپلینگ هستند که اغلب در کاربردهایی با گشتاور بالا و قدرت بالا استفاده می‌شوند.

کوپلینگ دنده ای

کوپلینگ دنده ای چیست؟
کوپلینگ دنده ای از پرمصرف ترین نوع کوپلینگ ها می باشند که دو چرخ دنده به وسیله ی خارهای انطباقی به دو انتهای محورهای محرک و متحرک مونتاژ می شود. کوپلینگ های دنده‌ای معمولاً می‌توانند گشتاور بیشتری تحمل کنند، در حالی که اتصالات جهانی لرزش کمتری تولید می‌کنند. کوپلینگ دنده‌ای از دو هاب با دندانه‌های خارجی و داخلی و یک بوش یک یا دو تکه تشکیل شده است. کوپلینگ های دنده‌ای اساساً جزو دسته کوپلینگ های انعطاف پذیر هستند که قادر به انتقال گشتاورهای بسیار بالا هستند. مهندسی دنده نقش اصلی را ایفا می‌کند و از مزایای کوپلینگ دنده استفاده می‌کند. در کاربرد عملی، کوپلینگ یک مجموعه دنده کامل است.
کوپلینگ های دنده‌ای معمولاً می‌توانند گشتاور بیشتری تحمل کنند، در حالی که اتصالات جهانی لرزش کمتری تولید می‌کنند. کوپلینگ دنده‌ای از دو هاب با دندانه‌های خارجی و داخلی و یک بوش با یک یا دو تکه تشکیل شده است. مهندسی دنده نقش اصلی را ایفا می‌کند و از مزایای کوپلینگ دنده استفاده می‌کند. در کاربرد عملی، کوپلینگ یک مجموعه دنده کامل است. کوپلینگ های دنده‌ای دارای قابلیت عدم تراز کلی به اندازه های 0.01-0.02 اینچ به صورت موازی و 2 درجه در زاویه هستند. آن‌ها گاهی اوقات در جفت شفت‌های فاصله ساز برای پر کردن شکاف بین ماشین و محرک استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً به روان کننده نیاز دارند، اما برخی از آنها برای کار سبک‌تر طراحی شده‌اند و از نایلون‌های بدون روان کننده یا سایر پلیمرها برای بوش مرکزی استفاده می‌کنند.

قیمت کوپلینگ دنده ای
قیمت کوپلینگ دنده ای به پارامترهای متعددی بستگی دارد. اولین پارامتر مهم در قیمت کوپلینگ دنده ای، برند آن است. در ایران کوپلینگ دنده ای هم به صورت وارداتی و هم به صورت ساخت داخل وجود دارد. کوپلینگ وارداتی اغلب با برند فالک عرضه می شوند. قیمت کوپلینگ دنده ای فالک نسبت به کوپلینگ های ساخت داخل بیشتر است و کیفیت بسیار مناسبی نیز دارد. قیمت کوپلینگ دنده ای ساخت ایران به عواملی مانند متریال کوپلینگ و نوع ماشین کاری بستگی دارد. انتخاب متریال بسیار اهمیت دارد زیرا متریال بی کیفیت باعث خرابی زودرس کوپلینگ دنده ای می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کوپلینگ دنده ای همانطور گفته شد نوع ماشین کاری است. بسیاری از سازندگان ماشین کاری بی دقتی انجام می دهند که همین امر باعث خرابی کوپلینگ و دستگاه شما می شود. بهتر است هنگام خرید تنها به قیمت کوپلینگ دنده ای توجه نکنید و موارد دیگر را نیز بررسی کنید. شرکت کالا صنعتی با کارشناسان مجرب، سفارش ساخت و واردات انواع کوپلینگ دنده ای را می پذیرد. همچنین تمامی کوپلینگ های ساختنی توسط برند کالا صنعتی، دارای دو سال ضمانت است. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

خرید کوپلینگ دنده ای
همانطور که گفته شد، کوپلینگ دنده ای هم به صورت ساخت داخلی و هم به صورت وارداتی موجود است. اگر برای خرید کوپلینگ دنده ای عجله دارید، تنها راه خرید کوپلینگ های وارداتی است زیرا در اکثر مواقع کوپلینگ های دنده ای ایرانی به صورت آماده نیست و باید تولید شود. شما می توانید برای خرید کوپلینگ دنده ای در سایز های مختلف در برند فالک (وارداتی) و یا ساخت ایران با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید. همچنین کارشناسان کالا صنعتی شما را در برای انتخاب بهترین کوپلینگ دنده ای با ارائه کاتالوگ راهنمایی خواهند کرد.

انواع کوپلینگ دنده‌ای
انواع کوپلینگ دنده ای با توجه به کاربردی که دارند در مدل های متفاوتی تولید می شوند. در ادامه به بررسی برخی از مدل های انواع کوپلینگ دنده ای می پردازیم:

کوپلینگ فول دنده
کوپلینگ فولادی فورج دوبل درگیر، کوپلینگ دنده کامل سری 100 معمولی است و در اکثر کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. دارای قابلیت شناور انتهایی بزرگ است و می‌تواند هم ناهماهنگی شفت موازی (افست) و هم ناهماهنگی زاویه‌ای را جبران کند.

کوپلینگ نیم دنده
کوپلینگ نیم دنده سری 100 از یک نیمه انعطاف پذیر و سفت تشکیل شده است. نیمه باز یک نیمه کوپلینگ معمولی سری 100 با یک بوش بیرونی و یک هاب داخلی است، در حالی که نیمه سفت دارای یک هاب فلنجی است.

کوپلینگ دنده ای صلب
نوعی کوپلینگ که برای اتصال شفت‌هایی که هم تراز هستند استفاده می‌شود. در بین انواع کوپلینگ دنده‌ای، کوپلینگ صلب ساده‌ترین نوع آن است. کوپلینگ های صلب در مواردی که نیاز به تراز شفت دقیق است استفاده می‌شود. ناهماهنگی شفت می‌تواند بر عملکرد کوپلینگ و همچنین وجود آن تأثیر بگذارد.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/288/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-coupling/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

مهمترین کاربرد این مدل از گیربکس ها در ماشین سازی ها است. این مدل از گیربکس ها وظیفه انتقال نیروی الکتروموتور با تغییر راستا به تجهیز را دارند. این نوع گیربکس با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، به عنوان کاهنده و افزاینده سرعت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در نسبت های متفاوت وجود دارد. فن ها، توربین ها و کولینگ تاور ها از موارد پراستفاده گیربکس RAN است. علاوه بر این در مصارف کشاورزی برای انتقال قدرت و گشتاور تولید شده توسط گاردان تراکتور و تغییر جهت 90 درجه آن برای استفاده تجهیزات کشاورزی از گیربکس RAN استفاده فراوانی می شود. روش تولید رول فرمینگ برای شکل دهی به نوار ورق های فلزی یکی از صنایعی است که در آن از گیربکس رن RAN برای تغییر جهت گشتاور و همچنین سری سازی تجهیزات انتقال قدرت می توان استفاده نمود.

ویژگی ها و مزایای گیربکس RAN
راندمان بالا (بیش از 95%)
نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
تعمیر و نگهداری آسان
راندمان بالا (بیش از 95%)
انتقال قدرت در گیربکس RAN با استفاده از دنده های جناغی و پینیون انجام می گیرد. این در حالی است که یک گیربکس حلزونی مشابه از چرخ دنده و ماردون استفاده می کند. همین امر باعث می شود که میزان اتلاف انرژی و استهلاک برای چرخ دنده ها در گیربکس RAN کمتر باشد و در نتیجه بازدهی بسیار بالاتری نسبت به یک گیربکس حلزونی داشته باشد.

نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
شافت ورودی و شافت خروجی گیربکس RAN به صورت متعامد در پوسته گیربکس قرار گرفته اند و باعث می شود قدرت با 90 درجه تغییر در جهت، انتقال پیدا کند. یکی از ویژگی های بسیار کاربردی این نوع گیربکس این است که به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی می توان ورودی و خروجی را باهم جابجا نمود. به این ترتیب می توان از همان گیربکس به عنوان کاهنده یا افزاینده سرعت بهره برد. همچنین می توان در مواردی که نیاز به سری سازی در خروجی وجود دارد، تعداد خروجی گیربکس را افزایش داد. به این معنا که با یک محرک به صورت هم زمان می توان چند دستگاه را راه اندازی نمود.

تعمیر و نگهداری آسان
گیربکس RAN با توجه به ساختاری که دارد (استفاده از دنده های جناغی یا اسپیرال) تا حد مناسبی می تواند بار همراه با نوسان یا شک را تحمل کند و با توجه به همین خاصیت شوک پذیر بودن و ضربه پذیر بودن نت آسانی دارد. از دیگر ویژگی های این نوع گیربکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب آسان
دقت موقعیت دهی بالا
کم صدا بودن
هر محصولی با وجود ویژگی های خوب و مزایای خاص خود، ممکن است دارای معایبی نیز باشد. در مورد گیربکس RAN نیز باید توجه داشت که برای دورهای بالاتر از RPM 1600 ممکن است صدا یا ویبره به وجود بیاید که ناشی از عدم امکان سنگ زنی دنده است.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1743/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-ran

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

اینورتر آگر چیست؟
شرکت آگر در سال 1394 با نام شرکت مهندسین نوین سازان صنعت برق سپاهان اقدام به طراحی و ساخت اولین درایو (اینورتر) کرد و اولین محصول خود را در توان 5.5 کیلووات به تولید رسانید. در ادامه راه با تحقیق و پژوهش در جهت توسعه این محصول منجر به ایجاد تغییرات اساسی در طراحی و همچنین اضافه کردن الگوریتم های پیچیده تر کنترل برداری گردید. سرانجام در سال 1396 محصولی قابل دفاع توسط شرکت ساخته شد و نام تجاری شرکت خود را با عنوان آگر الکترونیک به ثبت رسانید. این شرکت در سال 1397 با توسعه محصولات خود از توان 2.2 کیلووات تا 110 کیلووات در سه مدل NE100، NG100، NP100 نمود. همچنین این امکان را دارد تا از تون 132 کیلوات تا 400 کیلووات را طراحی کرده و به صورت سفارشی تولید کند. تمامی محصولات شرکت آگر منطبق بر استاندارد IEC61800 بوده و دارای گواهی نامه های معتبر از آزمایشگاه های مرجع انرژی ایران (EPIL) می باشد. محصولات آگر در صنایع زیادی همچون صنایع معدنی، فولاد، تهویه مطبوع، نساجی، کاغذ سازی، شیمیایی و ... در کاربرد هایی مانند پمپ و فن، کرین (جرثقیل)، میکسر، اکسترودر و ... مورد استفاده قرار گرفته است. برای اطلاع از نحوه خرید اینورتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

انواع اینورتر های آگر
اینورتر های آگر شامل چهار سری می باشد که به طور خلاصه به توضیح مشخصات هر کدام می پردازیم.

AG90
AG100
AG110
NG100
این اینورتر با توجه به درجه حفاظتی پایین خود (IP20) خود مناسب استفاده در تابلو برق می باشد. مناسب راه اندازی موتور های آسنکرون و قابلیت اندازه گیری خودکار پارامترهای موتور را دارد. دارای کنترلر PID یکپارچه، PLC داخلی، ۲ ورودی و ۲ خروجی آنالوگ، ۷ ورودی دیجیتال ۲ خروجی رله ای و ۱ خروجی ترانیستوری، ارتباط سریال (Modbus-RTU)، مد کنترلی (V/F) و دیگر امکانات است. این درایو قابلیت راه اندازی چهار موتور آسنکرون به طور همزمان را دارد و دمای کارکرد 10- تا 50 درجه سانتیگراد و در ارتفاع کمتر از 1000 متر می باشد.

محصولات پیشنهادی: اینورتر ایرانی
قابلیت های اینورتر آگر
دقت سرعت و گشتاور ۰.۰۱ درصد
بیشترین فرکانس خروجی در مد اسکالر از ۰ تا ۳۲۰۰ هرتز و در مد وکتور از صفر تا ۳۰۰ هرتز
قابلیت اتصال انکودر تفاضلی (Incremental Encoder) 65535- 0
بازه ی تغییر فرکانس کریر از ۰.۵ تا ۱۶ کیلوهرتز
دارای ورودی و خروجی های مجازی
امکان قفل کردن منوی تنظیمات
دارای انواع منحنی‌های (V/F) به شرح ذیل

Linear Curve
Multi-Point Curve
Nth Power Curve
V/F Separation
Complete Separation
Half Separation
مدت زمان شتابگیری مثبت و منفی ۰ تا ۶۵۰۰ ثانیه
تزریق جریان ۰- 100% DC / sec 3600
حفاظت‌های پیشرفته در مقابل ولتاژ، اضافه بار، کاهش بار
دارای توابع Jog

دارای منحنی‌های شتابگیری مختلف و قابل تنظیم
ذخیره سازی ۳ خطای آخر رخ داده
دارای کیپد جداشونده
مشخصات اختصاصی سری AG90
تقویت گشتاور (Torque boost) تا ۳۰ درصد
تحمل اضافه جریان ۱۸۰ درصد در ۱ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۵۰ درصد در ۱۰ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۲۰ درصد در ۶۰ ثانیه
اینورتر ۀگر

مشخصات اختصاصی سری AG100
دارای ۳ مد کنترلی اسکالر (V/F)، وکتور (Sensorless Flux Vector Control)، وکتور حلقه بسته (Close-Loop Vector Control)
قابلیت ایجاد گشتاور اولیه تا ۲۰۰ درصد
تا رنج 18.5 کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی
تحمل اضافه جریان ۱۲۰ درصد در ۱۰ دقیقه
اینورتر آگر

محصولات پیشنهادی: اینورتر پرتو صنعت
مشخصات اختصاصی سری AG110
دارای۳ مد کنترلی (V/F), وکتور(Sensorless Flux Vector Control), وکتور حلقه بسته (Close-Loop Vector Control)
قابلیت ایجاد گشتاور اولیه تا ۲۰۰ درصد
تا رنج ۱۵ کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی
تحمل اضافه جریان ۱۸۰ درصد در ۳ ثانیه
تحمل اضافه جریان ۱۵۰ درصد در ۵ دقیقه
اینورتر آگر

مشخصات اختصاصی سری NG100
بازه وسیع ولتاژ ورودی برای کاربردهای صنعتی
دارای عملکردهای حفاظتی با کارایی بالا و سازگار با محیط‌های صنعتی:
خطای کم شدن بار از حد مجاز
حفاظت از راه اندازی در شرایط مختلف
حفاظت‌های حرارتی
حفاظت‌ها ولتاژ و جریان مختلف
دارای PID کنترلر داخلی
دارای PLC داخلی با ۷ ورودی، ۴ خروجی و ۱۶ مقدار مرجع
قابلیت انتخاب سیگنال ورودی به صورت PNP / NPN
دارای پورت سریال RS485(Modbus-RTU)
این سری از اینورتر آگر از الگوریتم کنترلی FOC استفاده می کنند که باعث می شود در فرکانس های پایین، تا حدود دو برابر گشتاور نامی موتور، گشتاور ایجاد کند. از دیگر مزیت های این روش دقت بالای خروجی می باشد.

این سری امکان محاسبه خودکار پارامترهای مهم موتور را نیز دارد که باعث افزایش دقت و گشتاور می باشد. این درایو از انکودرهای تفاضلی پشتیبانی کرده که با استفاده از آن ها دقت محاسبات خود را بالاتر برده و درنهایت باعث افزایش بیشتر دقت و گشتاور می شود.

این گروه در کاربردهای گشتاور بالا به کار می رود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1229/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%DA%AF%D8%B1

 

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()